Info

Obsah blogu "Genealogie Hradil" k 26. 05. 2019 najdete zde klikni na text pod:

Jak vyhledávat pomocí obsahu, platí pro všechny záložky
Na anonymní dotazy nebude reagováno, budou posílány do spamu.
Nepomáhám s přečtením starých textů, na FB je dost skupin, kde si lidé pomáhají se čtením.

středa 28. července 2021

Jak chyba v souboru projektu FTB vám může znepříjemnit život

Dávám to sem protože je lepší se poučit na chybě druhého než se k ní sám dopracovat.

Když pracuji s Family Tree Builder od MyHeritage tak vím, že si mám udělat zálohu, to je samozřejmě jasné. Ovšem dnes jsem narazil na jeden velký problém, který mě opravdu zaskočil. Pravidelně vytvářím každý týden nebo pokud přidám více lidí i častěji zálohu. Zálohu jsem prováděl pomocí příkazu v programu Family Tree Builder od MyHeritage „Zálohovat projekt“. Ovšem jaké bylo mé překvapení když jsem chtěl vygenerovat soubor GEDCOM a dostal jsem toto hlášení:

Když jsem so otevřel nápovědu tak jsem dostal toto:


Vybral jsem export souboru GEDCOM a dostal další výběr, kde dole je samostatná informace tohoto znění:

Error when exporting a GEDCOM file from Family Tree Builder
 
Známé problémy
Chyba při exportu souboru GEDCOM z aplikace Family Tree Builder

 A nyní jsem dostal zajímavou odpověď:

Přeloženo translátorem:

Workaround If the family project you're trying to export is up to date and synced with your online family site, you can export a GEDCOM file from there.

ČEŠTINA

Řešení Pokud je rodinný projekt, který se pokoušíte exportovat, aktuální a synchronizovaný s vaším online rodinným webem, můžete odtud exportovat soubor GEDCOM.

https://www.myheritage.com/help-center/en/article/error-when-exporting-a-gedcom-file-from-family-tree-builder

Ovšem problém je v tom pokud jste provedli synchronizaci před tím než jste na to došli tak vám to asi moc nepomůže (pokud to není trik, abychom měli vše na webu MH s tím co následuje po 250osobách).

Já například musel couvnout o tři týdny zpět abych získal funkční zálohu schopnou vygenerovat soubor GEDCOM. A nyní místo bádání budu pracně dopisovat všech několik desítek lidí co jsem doplnil z nové matriky Čejkovic. No moc mě to tedy (neslušné slovo).

Pouční pro mě je abych nejen prováděl zálohu celého projektu a zachoval jich, alespoň za posledních 6-8 týdnů, ale k tomu i prováděl pravidelně s touto zálohou i export do souboru GEDCOM abych předešel tomuto problému.

Ještě štěstí, že alespoň 1x za měsíc jsem prováděl export souboru GEDCOM jinak bych na to mohl dojít třeba za půl roku nebo za rok a to by bylo opravdu něco hrozného to by se mohlo již jednat ne o desítky, ale stovky lidí v mém rozrodu. Takže pozor na to, není záloha jako záloha a pak se vynoří problém.

 Neznám žádný program co by mě takto vyšplouch, ale vše se stane poprvé.


Žádné komentáře:

Okomentovat